środa, 7 listopada 2018

Zamek Czocha z dziećmi - czy warto?

Obronny zamek graniczny położony w miasteczku Leśna położony w malowniczej okolicy. Powstał w latach 1241–1247 z rozkazu króla czeskiego Wacława I. Bardzo często zmieniał właścicieli a także swój wygląd co można zauważyć nawet w dzisiejszych czasach.

Współ­cześ­nie za­mek Czo­cha wraz z roz­leg­łym pod­zam­czem realizu­je swo­je ce­le prze­de wszyst­kim ja­ko ho­tel i miej­sce or­ga­ni­za­cji im­prez ma­so­wych i jest dość mocno nastawiony na finanse ponieważ bilety są stosunkowo drogie (niestety). Jest to jeden z najładniejszych o­biek­tów wa­row­nych w tej częś­ci Dolnego Śląs­ka (dość dobrze utrzymany i zadbany). 




Sta­no­wi  waż­ny punkt na ma­pie tu­rys­tycz­nej re­gio­nu i przy­cią­ga­ tłumy tu­rys­tów którzy szukają emo­cji zwią­za­nych z ta­jem­ni­ca­mi by­łe­go właś­ci­cie­la Czo­chy, o­po­wieś­cia­mi o u­kry­tych skar­bach (podobno jest ich dużo), roz­leg­łych pod­zie­miach i sen­sa­cyj­nej his­to­rii naj­now­szej (wynika to z faktu, że na zamku kręcono filmy związane z tematyką drugiej wojny)













Wy­ciecz­ka po wnęt­rzach zam­ko­wych nie na­le­ży do zbyt dłu­gich, trwa oko­ło 40 mi­nut i roz­po­czy­na się w ho­lu wej­ścio­wym gdzie wszyscy czekają na przewodnika (miejsce nie jest najlepsze ponieważ zamek to też hotel i przewija się tam bardzo dużo ludzi). Stąd prze­wod­nik pro­wa­dzi do ulo­ko­wa­nej w częś­ci pa­ła­co­wej ob­szer­nej Sa­li Ry­cer­skiej z ma­syw­nym bel­ko­wym stro­pem i wy­po­sa­żo­nej w drew­nia­ną ga­le­rię na wspor­ni­kach. Wiel­ką oz­do­bą te­go po­miesz­cze­nia jest oka­za­ły go­tyc­ki ko­mi­nek opar­ty na ka­mien­nych wspor­ni­kach z rzeź­ba­mi oraz oz­do­bio­ny fry­zem, na któ­rym umiesz­czo­no pos­ta­cie, które trzy­ma­ją­ tar­cze z her­bami ro­dzin wła­da­ją­cych Czo­chą na przes­trze­ni wieków. Współ­czes­ne wy­po­sa­że­nie Sa­li Ry­cer­skiej jest bar­dzo skrom­ne - więk­szość me­bli za­bra­no stąd po woj­nie. Oczywiście na sam koniec największa atrakcja dla naszych dzieci zwiedzających zamki czyli wieża. Wejście na wieżę jest średnio bezpieczne a schody, które prowadzą na sam wierzchołek są niebezpieczne ale przy pomocy rodziców każde dziecko bez lęku wysokości dostanie się na górę a widoki są naprawdę rewelacyjne.













Po zwiedzaniu zamku mamy mieszane uczucia ale i tak uważamy, że warto odwiedzić to miejsce pomimo niektórych niedogodności - drogie bilety i niezbyt interesujący przewodnik. Dla rodzin z dziećmi zdecydowanie lepiej byłoby aby można było zwiedzać zamek we własnym zakresie i we własnym tempie ponieważ z przewodnikiem trzeba było wszędzie pędzić. Jeśli chcecie zwiedzać z jeszcze nie chodzącym maluszkiem to warto wziąć nosidło ponieważ nie ma szans żeby wjechać wózkiem i zwiedzać (dużo schodów w środku). To co nam się najbardziej podobało to dość duży i jak my byliśmy bezpłatny parking 😀 i możliwość swobodnego zwiedzania samego dziedzińca (oczywiście za opłatą😒). Dla dzieci znajdzie się także atrakcja specjalna mały plac zabaw na terenie zamku 👍


15 komentarzy:

  1. Nie znam tego miejsca, ale pięknie tam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja córka była tym zamkiem zachwycona ;) Ja byłam tam jeszcze służbowo....dekoracja ślubu to prawdziwy hardcore w takim miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekny zamek . Jest na mojej liście podróżniczej. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po zwiedzaniu z przewodnikiem można jeszcze raz na spokojnie indywidualnie "pochodzić" po zamku i na spokojnie go obejrzeć. Byłam tam kilkukrotnie i jeszcze nie trafiłam na nudnego przewodnika - współczuję bardzo bo to może rzeczywiście zniechęcić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pochodzić indywidualnie ale już nie w środku. Bez przewodnika tylko na zewnątrz można pospacerować co oczywiście robiliśmy 😁

      Usuń
  5. Uwielbiam zwiedzać zamki i ten także chętnie bym zwiedziła :) Jak tylko się będzie dało to zacznę planować wyjazdy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam tam jako dziecko i bardzo dobrze wspominam tę wycieczkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. My byliśmy z dziećmi dwa lata temu w zamku Czocha. Moje dzieci bardzo lubią zwiedzać nowe miejsca, więc wróciły zadowolone. Najbardziej podobało im się wejście na wieżę. Co do biletów, cena bardzo mnie zaskoczyła. Według mnie zwiedzanie zamków czy też muzeów to dobra opcja dla starszych dzieci :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zamierzam się tam wybrać kiedyś przy okazji jakiegoś eventu związanego z szkołą czarodziejstwa HP, która podobno tam się mieści. To może być magiczne przeżycie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam zamki i potwierdzam dobry przewodnik to podstawa. Mam rzut beretem Zamek Krzyżacki w Malborku i byłam tam kilka razy. Ostatniemu przewodnikowi zabrakło 4 godzin na oprowadzenie nas i opowiedzenie ciekawostek. Prawie nas zagadał, ale w pozytywnym znaczeniu.
    Za to zamek w Sztumie praktycznie mam pod nosem i właśnie go otworzyli po remoncie. Tu znów jest mało zwiedzania. Jest o wiele mniejszy, ale też i eksponatów jest niewiele. Może z czasem się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna propozycja, mam zamiar wybrac sie z rodzina :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno dzieci miały ogromną frajdę. Jest zamek, jest i rzeka. Genialne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zamek jest super, wart zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przewodnika z Zamku w Gniewie polecam. My byliśmy z jakimś panem ;) Nie dość, że powiadał ciekawie, pozwolił zamknąć dzieci w ciemnicy :D to jeszcze wystawy ciekawe np. sala tortur działającą gilotyną!

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam tam jako dziecko i bardzo mi się na tym zamku podobało. I nawet zabrałam sobie pamiątkę: liść miłorzębu, który rósł nieopodal.

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

#zamkizdzieckiem AMEET Atrakcje województwa dolnośląskiego Atrakcje województwa pomorskiego Babaryba Beskidy Blue Ocean Certyfikat Miejsca Przyjaznego Dzieciom Cieszyn Darłowo Dolnośląskie Dolny Śląsk Doświadczenia Drogeria Olmed Dźwirzyno Educarium Egmont Elbląg Energylandia Gdańsk Góry Góry Stołowe Góry Świętokrzyskie Greg Gry planszowe i inne HarperKids Hortulus Hotel Hotel Senator Hotel Zamek Ryn Jelenia Góra Kabum Karkonoski Park Narodowy Karpacz Kawa Kącik Malucha Klocki Kolejkowo Kolejkowo i miasto z Piernika Kolejkowo Wrocław Kołobrzeg konkursy Książka Książki Lego Łazienki Królewskie Magiczna symetria - Educarium Małopolska Mazowieckie Mazury Miasto z piernika Kolejkowo Wrocław miasto z piernika we Wrocławiu morze Muzeum Muzuem nad Bałtykiem nad morzem Nasza Księgarnia Nauka Nauka przez zabawę noclegi Nowy Wiśnicz Olmed apteka Opolskie Parki rozrywki Piatnik pod ziemią podkarpackie Podlasie Podróże Pojazdy Hydrauliczne Artyk pojazdy hydrauliczne KupZabawke polecane Polecane noclegi Polferries POLIN Pomorskie prezenty Programowanie Rebel Skalne Miasto Soke Srebrna Góra Strefa Dziecka Strefa Mamy Strefa Taty Śląsk śląskie Testowanie Trasy podziemne Tuban Tubi Jelly Wakacje z książką Wałbrzych Warmia Warmia Zamek w Lidzbarku Warmińskim Warszawa Wieliczka Wielkanoc Wielkopolska Wroc Wrocław Wydawnictwo Znak Zabawki Zachodniopomorskie Zamek Zamek Chojnik Zamek Kliczków Zamek w Rynie Zamek Wiśnicz zamki z dzieckiem Zdrowie zegarki zwiedzanie